טעמים אחרים בספר החדש 'הכל קוֹרֵס' | ספרי עליית הגג



קטלוג הספרים
כותרים
מחברים
אבולוציה
אכסדרה
אנשים
ביוגרפיות
ביולוגיה
בריאות
ג'רונימו סטילטון
הארי פוטר
היסטוריה
יהדות
ילדים
כלכלה
מדע
מחזות
מנורת קריאה
מקור
מתח
מתמטיקה
נגד הרוח
נוער
ספורט
ספרות יפה
עיון
פוליטיקה
פילוסופיה
פילוסופיה ומדע
פיסיקה
פסיכולוגיה
צבא
קלסיקה
שואה
שירה
תורת המשחקים
תיבת פנדורין
תרגום
מועדון ספרי עליית הגג

הצטרפו לרשימת הדיוור של מועדון ספרי עליית הגג וקבלו עדכונים במייל

"אני מוכרח להציג בפניך את תכונותיה התרומיות של קונסטנצה שלי. אין היא מכוערת, אך מצד שני רחוקה מלהיות יפה. כל יופייה כולו מצוי בשתי עיניים קטנות ושחורות ובגזרתה הנאה."

הנשים של מוצרט
חשוב לנו לדעת
facebook icon שלח חוות דעת
מאמרים
טעמים אחרים בספר החדש 'הכל קוֹרֵס'

טעמים אחרים בספר החדש 'הכל קוֹרֵס'


בסיפור המסעיר של אוקונקו והכפר אומואופיה יש גם מאכלים ומרכיבים שפחות מוכרים לחיך הישראלי. האוכל הניגרי והאפריקאי בכלל מאופיינים בתבשילים עשירים בשורשים שונים, מגוון של עלים, קטניות וגרעינים. הנה טעימה של כמה מהמאכלים שמופיעים בספר.

 

אגוז קוֹלָה – הפרי של עץ הקוֹלָה (kola), סוג של עצים הגדלים ביערות הגשם הטרופיים של אפריקה, שהוא מקור המילה cola באנגלית. לאגוז הקוֹלָה יש טעם מריר והוא מכיל קפאין. משתמשים בו כמרכיב נותן־טעם במשקאות שונים, ונהוג גם ללעוס אותו, בין ביחידות ובין בחבורה. כפי שעולה גם מן הסיפור, הגשת אגוז קוֹלָה היא מחווה של שלום וידידות, ומגלים לאדם כבוד מיוחד כשמציעים לו להיות זה שיפצח את האגוז.

גרגירי גן־עדן – "פלפל אליגטור", תבלין שגדל באזורים טרופיים. נוסף על השימוש בו לבישול, אפשר גם ללעוס את הגרגירים כדי לחמם את הגוף.

sutterstock

יַאם – ה"בטטות האפריקאיות" אינן אלה שמוּכּרוֹת בארץ, אלא הן צמח פקעת אחר, הנקרא באנגלית yam ונפוץ מאוד כמצרך־יסוד בארצות רבות באפריקה. היַאם הוא גדול יותר מהבטטה שלנו ותוֹכוֹ לבן, אבל הוא דומה לבטטה במירקם ובדרכי שימוש. טעמו קרוב יותר לזה של תפוח אדמה.

shutterstock

טַארוֹ – במקור coco yam; צמח בעל פקעת אכילה ועלים אכילים.

קָסָאוָוה – צמח ששמו הבוטני הוא מָניהוֹט מצוי (Manihot esculenta). פקעת עתירת עמילן המשמשת למאכל, בדומה לתפוח אדמה. הקָסָאוָוה עמידה ביותר בבצורת, ואפשר לגדל אותה כמעט בכל קרקע וגם לקטוף את שורשיה זמן רב לאחר שהבשילו. מקמח שורש הקָסָאוָוה מכינים טַפְּיוֹקָה.

celtnet

מרק עלים ירוקים – מרק, או נזיד, על בסיס עלי הצמח וֶרְנוֹנְיָה (Vernonia Amygdalina). המרק מכיל לעיתים גם בשר וירקות אחרים ואוכלים אותו יחד עם בטטות או פוּפוּ.

מרק אֶגוּסִי – מרק שמכינים מתערובות שונות של עלים ירוקים, ירקות שורש וגרעינים (כמו של דלועים).

indianshopsokoni.blogspot